Suzuki V-Strom 650 czy 1000 – porównanie modeli

23 wrz 202423 wrz 2024

Turystyczne modele motocykli cieszą się sporą popularnością wśród pasjonatów jednośladów. Do ich największych zalet zaliczyć należy wysoki komfort jazdy, szczególnie podczas kilkudniowych wypadów. Hitem w tym segmencie jest Suzuki V-Strom 650, a nieco mniejszym uznaniem cieszy się wersja z silnikiem o pojemności 1000 ccm.

Dane techniczne maszyn

W obu wersjach motocykli jednostkami napędowymi są dwucylindrowe silniki o pojemności odpowiednio 645 i 1037 ccm. Oba silniki zaliczane są do sprawdzonych i wyjątkowo trwałych jednostek napędowych. Silnik V-Stroma 1000 osiąga 7000 obr./min. Z kolei silnik V-Strom 650, mimo niewielkiej pojemności, toleruje niskie obroty. Motocykl osiąga 68,7 KM, a wersja 1000 – 101 KM. Do 80 km/h obie maszyny przyspieszają w mniej więcej równym tempie. V-Strom 1000 potrafi się rozpędzić do 200 km/h, podczas gdy mniejsza wersja osiąga 185 km/h. Kierowca 650-tki zmuszony jest tankować co 450-500 km, w przeciwieństwie do Suzuki V-Strom 1000, które na jednym tankowaniu osiąga jedynie 300-350 km. Motocykle różnią się również zużyciem paliwa – „mały” V-Strom 4,0-4,5 l/100 km, a V-Strom 1000 – 6 l/100 km.

Wizualne różnice

Skontrastowanie obu modeli ze sobą pozwala na stwierdzenie, że V-Strom 1000 robi nieco lepsze wrażenie wizualne. Posiada masywniejszy zbiornik paliwa, nieco solidniejszy tłumik oraz złote lagi widelca upside-down. Z kolei V-Strom 650 wydaje się dużym motocyklem jak na swój segment. To sprawia, że V-Strom 1000 sprawia wrażenie poręczniejszego. Deski rozdzielcze obu motocykli są podobne na pierwszy rzut oka. Obie wyposażono w analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz, wskaźniki biegów, kontrolki temperatury oraz poziomu paliwa.

Łatwość obsługi i komfort jazdy

Wygodniejsze w obsłudze wydaje się być Suzuki V-Strom 650, ponieważ V 1000, ze względu na większe rozbudowanie, sprawia wrażenie mniej intuicyjnego. Układ manetek, podnóżki oraz siedzenia wymuszają na motocykliście wyprostowaną pozycję. Obie maszyny zostały bowiem zaprojektowane z myślą o długich wyprawach. Warto podkreślić, że z nierównościami radzi sobie lepiej 650. Z kolei V-Strom 1000 posiada sztywniejsze podwozie, co szczególnie sprawdza się w dynamicznej jeździe i w podróżach z większym obciążeniem. Hamulce w tej wersji gwarantują znacznie lepsze dozowanie siły hamowania od klasycznych, dwu tłoczkowych zacisków V-Stroma 650. Uniwersalne opony w obu wersjach nie pozwalają na wypady w trudniejszy teren.

Jazda miejska

W tym przypadku lepszym wyborem może okazać się V-Strom 650. Różnica w masie 14 kg przemawia za tą wersją. Lepiej sprawdza się również niżej położony środek ciężkości i siodło oraz krótsza kierownica. Jeśli chodzi o kufry, to lepszą funkcjonalność wykazują te przewidziane dla V-Stroma 650. Ich regularny kształt ułatwia korzystanie z miejskiej przestrzeni. System ABS jest standardem w obu modelach. Pozwala na zachowanie kontroli w krytycznych sytuacjach, skraca drogę hamowania i w pełni wykorzystuje przyczepność maszyny.

Suzuki V-Strom 650 czy 1000 – części do obu modeli znajdziesz w sklepie Motorfun

Sklep internetowy Motorfun oferuje swoim klientom bogaty asortyment części zamiennych i akcesoriów do obu wersji motocykla Suzuki – DL 650 V-Strom i DL 1000 V-Strom. Asortyment obejmuje produkty renomowanych producentów, które zadbają o kondycję Twojego motocykla i umożliwią Ci komfortową jazdę. W razie wątpliwości służymy doradztwem w wyborze odpowiedniego produktu.