Turystyczne modele motocykli cieszą się sporą popularnością wśród pasjonatów jednośladów. Do ich największych zalet zaliczyć należy wysoki komfort jazdy, szczególnie podczas kilkudniowych wypadów. Hitem w tym segmencie jest Suzuki V-Strom 650, a nieco mniejszym uznaniem cieszy się wersja z silnikiem o pojemności 1000 ccm.
Dane techniczne maszyn
W obu wersjach motocykli jednostkami napędowymi są dwucylindrowe silniki o pojemności odpowiednio 645 i 1037 ccm. Oba silniki zaliczane są do sprawdzonych i wyjątkowo trwałych jednostek napędowych. Silnik V-Stroma 1000 osiąga 7000 obr./min. Z kolei silnik V-Strom 650, mimo niewielkiej pojemności, toleruje niskie obroty. Motocykl osiąga 68,7 KM, a wersja 1000 – 101 KM. Do 80 km/h obie maszyny przyspieszają w mniej więcej równym tempie. V-Strom 1000 potrafi się rozpędzić do 200 km/h, podczas gdy mniejsza wersja osiąga 185 km/h. Kierowca 650-tki zmuszony jest tankować co 450-500 km, w przeciwieństwie do Suzuki V-Strom 1000, które na jednym tankowaniu osiąga jedynie 300-350 km. Motocykle różnią się również zużyciem paliwa – „mały” V-Strom 4,0-4,5 l/100 km, a V-Strom 1000 – 6 l/100 km.
Wizualne różnice
Skontrastowanie obu modeli ze sobą pozwala na stwierdzenie, że V-Strom 1000 robi nieco lepsze wrażenie wizualne. Posiada masywniejszy zbiornik paliwa, nieco solidniejszy tłumik oraz złote lagi widelca upside-down. Z kolei V-Strom 650 wydaje się dużym motocyklem jak na swój segment. To sprawia, że V-Strom 1000 sprawia wrażenie poręczniejszego. Deski rozdzielcze obu motocykli są podobne na pierwszy rzut oka. Obie wyposażono w analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz, wskaźniki biegów, kontrolki temperatury oraz poziomu paliwa.
Łatwość obsługi i komfort jazdy
Wygodniejsze w obsłudze wydaje się być Suzuki V-Strom 650, ponieważ V 1000, ze względu na większe rozbudowanie, sprawia wrażenie mniej intuicyjnego. Układ manetek, podnóżki oraz siedzenia wymuszają na motocykliście wyprostowaną pozycję. Obie maszyny zostały bowiem zaprojektowane z myślą o długich wyprawach. Warto podkreślić, że z nierównościami radzi sobie lepiej 650. Z kolei V-Strom 1000 posiada sztywniejsze podwozie, co szczególnie sprawdza się w dynamicznej jeździe i w podróżach z większym obciążeniem. Hamulce w tej wersji gwarantują znacznie lepsze dozowanie siły hamowania od klasycznych, dwu tłoczkowych zacisków V-Stroma 650. Uniwersalne opony w obu wersjach nie pozwalają na wypady w trudniejszy teren.
Jazda miejska
W tym przypadku lepszym wyborem może okazać się V-Strom 650. Różnica w masie 14 kg przemawia za tą wersją. Lepiej sprawdza się również niżej położony środek ciężkości i siodło oraz krótsza kierownica. Jeśli chodzi o kufry, to lepszą funkcjonalność wykazują te przewidziane dla V-Stroma 650. Ich regularny kształt ułatwia korzystanie z miejskiej przestrzeni. System ABS jest standardem w obu modelach. Pozwala na zachowanie kontroli w krytycznych sytuacjach, skraca drogę hamowania i w pełni wykorzystuje przyczepność maszyny.
Suzuki V-Strom 650 czy 1000 – części do obu modeli znajdziesz w sklepie Motorfun
Sklep internetowy Motorfun oferuje swoim klientom bogaty asortyment części zamiennych i akcesoriów do obu wersji motocykla Suzuki – DL 650 V-Strom i DL 1000 V-Strom. Asortyment obejmuje produkty renomowanych producentów, które zadbają o kondycję Twojego motocykla i umożliwią Ci komfortową jazdę. W razie wątpliwości służymy doradztwem w wyborze odpowiedniego produktu.